Weryfikacja klienta – o czym powinniśmy wiedzieć?

Nigdy nie dostaniemy pożyczki od ręki. Zazwyczaj poprzedza ją weryfikacja, czasami trwa krócej, czasami dłużej. Jednak bez niej się nie obejdzie. Oczywiście w firmach pozabankowych jest znacznie krótsza niż w banku, ale nigdy nie zajmuje to reklamowanych 15 minut. Co warto wiedzieć na temat weryfikacji klienta?

Rodzaje weryfikacji klienta

Na początku firmy weryfikują klientów za pomocą konta bankowego lub specjalnej aplikacji. W ten sposób firma może upewnić się, że podane konto faktycznie należy do osoby, która stara się o pożyczkę oraz czy dane podane we wniosku są prawdziwe. Dopiero wtedy pożyczkodawca rozpatrzy nasz wniosek. Następnie następuje weryfikacja telefoniczna. Polega ona na rozmowie z konsultantem, który może nam zadać szczegółowe pytania, aby potwierdzić prawdziwość naszych danych. Nie mamy wpływu na to, jak długo będzie trwała cała procedura, ale na pewno dłużej niż kilkanaście minut. Jednak to nie wszystko co może sprawdzać pożyczkodawca.

Co jeszcze warto wiedzieć o weryfikacji klienta?

Firmy pozabankowe nie tylko potwierdzają naszą tożsamość, ale też sprawdzą nas w bazie dłużników, dzięki czemu dowiedzą się czegoś więcej na temat naszej sytuacji finansowej. Dzięki tym informacjom sprawdzą, czy mogą liczyć na terminowy zwrot pożyczki. Pożyczkodawcy korzystają z baz danych, które są w stanie wygenerować szczegółowy raport na nasz temat, ale może to zająć trochę czasu. Ponadto, firma musi przeanalizować otrzymane dane, więc to też chwilę potrwa.